• 1397/10/17 - 12:49
  • - تعداد بازدید: 335
  • - تعداد بازدیدکننده: 33
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه

در نود و چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس مطرح شد:

بررسی جزئیات طرح بی آر تی در بندرعباس / طرح «بی آر تی» تا پایان سال در بندرعباس اجرایی می‌شود

بررسی جزئیات طرح بی آر تی در بندرعباس / طرح «بی آر تی» تا پایان سال در بندرعباس اجرایی می‌شود


نود و چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس با حضور معاونین شهردار بندرعباس با دستورکار ارائه گزارش شهرداری بندرعباس درخصوص اجرای طرح اتوبوس تندرو شهری ( BRT ) در سطح شهر بندرعباس برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس، "جواد بلارک" نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه بیان کرد: توجه به حمل و نقل درون شهری یکی از مهمترین وظایف شهرداری است و باید در راستای کاهش بار ترافیکی شهر بندرعباس به سمت توسعه حمل و نقل درون شهری پیش برویم.


بلارک گفت: انشاءالله با اجرای طرح بی آر تی و افزایش وسایل حمل ونقل عمومی شاهد کاهش ترافیک در سطح شهر باشیم.


نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در ادامه تصریح کرد: اولین ایستگاه «بی آر تی» در مقابل بیمارستان خاتم الانبیا(ص) در حال احداث است، ۲۲ اتوبوس تندرو خریداری شده است که در طول مسیر ۲۸ کیلومتری (۱۴ کیلومتر رفت و ۱۴ کیلومتر برگشت) و در ۱۸ ایستگاه (۹ ایستگاه رفت و ۹ ایستگاه برگشت) و ۲ پایانه مرکزی تعبیه شده به مردم بندرعباس خدمات‌رسانی خواهند کرد و برای خرید اتوبوس حدود ۳۰ میلیارد هزینه صرف شده است.


بلارک بیان کرد: با اجرای این طرح تردد شهروندان در عبور و مرور به سهولت انجام می شود و امیدواریم با پیگیریهای شهرداری تا پایان سال شاهد بهره برداری و استفاده از خطوط بی آر تی در شهر باشیم.


"اسماعیل بواشه" رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه گفت: اجرای طرح بی آرتی در راستای کاهش زمان سفر مسافرین در مرکز شهر طرح خوبی است واز زمان شروع این طرح حدود چهار سال می گذرد و در یکسال اخیر شهرداری، خیابان ها و بلوارهایی که قرار بود برای این طرح اصلاح شود را جدول کشی آنها را انجام نمی داد و برای اینکه هزینه های شهرداری کاهش یابد نیاز است شهرداری دراین زمینه دقت لازم داشته باشد.


بواشه افزود: توسط شهرداری هزینه هنگفتی برای ایجاد ایستگاه های اتوبوس صورت گرفته است ولی متاسفانه شاهد هستیم که این ایستگاهها به دکه تبدیل شده است و مشکلاتی برای شهروندان ایجاد شده و نیاز است این مشکل هر چه سریعتر مرتفع شود.


"فاطمه جراره" دیگر عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: هدف از اجرای طرح بی آرتی و تشویق شهروندان در راستای استفاده از حمل ونقل عمومی برای کاهش بار ترافیکی و افزایش سهم حمل و نقل عمومی در سفرهای درون شهری است ولی با اجرای این طرح اکثر پارکینگ های حاشیه ای سطح شهر حذف می شود و باید برای این موضوع هم تدابیری اندیشیده شود.


"مجید عسکری زاده" رئیس کمیسیون سرمایه، برنامه وبودجه شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه گف: احداث بی آر تی در شهر بندرعباس یک رویداد بزرگی درتوسعه ناوگان حمل ونقل عمومی است و قطعا مردم هم از این رویداد استقبال می کنند.


عسکری زاده بیان داشت: در حال حاضر چیز مهمتر از راه اندازی خطوط بی آرتی درشهر بندرعباس وجود ندارد و شهرداری باید برای این مهم سریعتر به سرانجام برسد اهتمام ویژه ای در این زمینه داشته باشد.


در ادامه جلسه "بابک هاشمی" معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس از صرف هزینه زیاد برای اجرایی کردن این پروژه خبرداد و گفت: پروژه اتوبوس تندرو شهری پروژه ای زمان بر است که هزینه‌های زیادی را تاکنون برای مجموعه شهرداری داشته و خواهد داشت.


وی افزود: در بحث «بی آر تی» شاهد هجمه‌های فراوانی هستیم که بیشتر منتقدان مباحثی از جمله تشدید ترافیک را مطرح می‌کنند در حالی که سیاست ما در قبال ترافیک، سیاست فراگیر و همه جانبه است.


هاشمی ادامه داد: اگر در حوزه ترافیک ضریب تحرک ۱/۲ باشد شاهد ۷۵۰ هزار سفر شهری خواهیم بود که از این میزان تنها ۲۰۰ هزار سفر شهری متعلق به خودروهای شخصی است و باقی باید توسط ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شود.معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس اظهار داشت: در طرح اتوبوس‌های «بی آر تی» نیز از سوی کاربران خودرویی تحت فشار و انتقاد هستیم زیرا آنها معتقدند وجود بی آر تی ترافیک را بیشتر می‌کند در حالی که سیاست ما منظم کردن ترافیک فعلی شهر است.


وی ادامه داد: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در دستورکار قرار دارد و در دهه فجر امسال به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب ۴۰ اتوبوس را به ناوگان شهری اضافه می‌کنیم.


هاشمی اضافه کرد: پروژه «بی آر تی» نیز علیرغم تلاش‌های صورت‌گرفته مبنی بر افتتاح در بازه زمانی مشخص شده در دهه فجر تکمیل نخواهد شد و امیدواریم با تلاش‌هایی که مجموعه شهرداری در حال انجام آن است تا پیش از پایان سال این پروژه نیز به بهره‌برداری برسد.


وی گفت: با افتتاح خطوط «بی آر تی» شاهد حمل و نقل عمومی پویایی خواهیم بود و پیش‌بینی می‌شود با افزایش ۷۰ هزار سفر شهری به ناوگان اتوبوس‌های شهری، اتفاق بزرگی در شهر بندرعباس در حوزه حمل و نقل عمومی رخ دهد.


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس در تشریح مزایای طرح «بی آر تی» گفت: کاهش زمان سفر در هسته مرکزی شهر، افزایش سهم حمل و نقل عمومی در سفرهای شهری به بیش از ۴۲ درصد و کاهش آلودگی زیست‌محیطی از جمله مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح خواهد بود.


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس همچنین از جذب ۱۰۰ راننده برای این اتوبوس‌ها خبرداد و گفت: جذب این افراد هزینه‌های زیادی برای شهرداری دارد و امیدواریم شورای شهر در بودجه ۹۸ به این مسئله نیز نگاه ویژه ای داشته باشد.


در ادامه این جلسه رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس از جذب ۲۰۰ نفر کادر اعم از راننده، خط بان، انتظامات و اداری برای خطوط«بی آر تی» خبر داد و گفت: در این پروژه به طور مستقیم ۲۰۰ نفر نیرو مشغول به کار خواهند شد.


سعید حسینی پور افزود: احداث سوله تعمیرگاه اتوبوس‌های تندرو و استقرار نمایندگی اسکانیا را دربندرعباس به منظور نگهداری اتوبوس‌ها برای جلوگیری از وقوع اتفاقات گذشته در دستور کار داریم.سعید حسینی پور اظهار داشت: نگهداری ایستگاه و اتوبوس‌ها برای جلب رضایت عمومی مردم ماهیانه برای شهرداری ۲۵ میلیون تومان هزینه خواهد داشت و از همین رو به حمایت شورا در بودجه ۹۸ نیاز مبرم داریم.


وی ادامه داد: در طول مسیر بی آر تی اتوبوس‌های سیاری در نظر گرفته ایم که به محض وقوع نقص در اتوبوس تندرو، این اتوبوس ها تا رفع نواقص به مردم خدمات رسانی کنند.


 


حسینی پور اظهار داشت: همچنین به منظور تامین سوخت مورد نیاز این اتوبوس ها تانکرهای سیار حمل سوخت در مسیر اتوبوس‌ها قرار خواهد گرفت و در صورت نیاز به اتوبوس‌ها سوخت رسانی انجام خواهند داد.

  • گروه خبری : عمومی
  • کد خبر : 7061
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید