• 1395/07/27 - 23:09
  • - تعداد بازدید: 180
  • - تعداد بازدیدکننده: 23
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تأکید کرد:

ارتقای سلامت اداری در جهت پیشگیری از فساد اداری یک وظیفه مهمی است

پرویز سالاری گفت: ارتقای سلامت اداری وصیانت ازمدیران در جهت پیشگیری از فساد اداری یک وظیفه مهمی است که بر دوش همه بویژه ارکان نظارتی و بالاخص شورای شهرکه نقش نظارتی و تقنینی دارد می باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تأکید کرد:


ارتقای سلامت اداری در جهت پیشگیری از فساد اداری یک وظیفه مهمی است


پرویز سالاری گفت: ارتقای سلامت اداری وصیانت ازمدیران در جهت پیشگیری از فساد اداری یک وظیفه مهمی است که بر دوش همه بویژه ارکان نظارتی و بالاخص شورای شهرکه نقش نظارتی و تقنینی دارد می باشد.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس، رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در جلسه شورای شهر که با حضور مدیرکل بازرسی استان هرمزگان و شهردار بندرعباس برگزار شد بیان کرد: مدیران ما سرمایه‌های  انسانی‌مان هستند که اگر کنترل و نظارت درست را انجام ندهیم، ممکن است مدیریت به انحراف برود.


سالاری اظهار کرد: بسیاری از سازمان‌ها بین وظایف و عملکردشان انحراف وجود دارد و هر چه بازبینی‌ها و نظارت و کنترل بیشتر باشد این انحرافات کمتر خواهد شد و می‌توان با شفاف‌سازی  و آگاهی بخشی و آموزش و تلاش در کاهش ارتباط ارباب‌رجوع با کارمندان با اجرایی کردن سیستم ارتباطی راه دور این مشکلات را برطرف کنیم.


وی در ادامه گفت: جهت مطلع بودن شهروندان، در سال پایانی شورای چهارم وظیفه داریم که عملکردها وکارهایی که درجهت ارتقای سلامت اداری است را شفاف سازی کنیم.


رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: در شورای چهارم برای اولین بار کمیسیون نظارت و بازرسی ایجادشده که وظیفه‌ی آن نظارت بر مدیریت و عملکرد مدیریت شهری و سنجش و ارزیابی کار دستگاههای مرتبط با خدمات مدیریت شهری است.


مدیر کل بازرسی هرمزگان:


60شکایت از شهرداری بندرعباس از ابتدای سال به سازمان بازرسی رسیده است


مدیرکل بازرسی هرمزگان گفت: 60 شکایت از شهرداری بندرعباس از ابتدای امسال به سازمان بازرسی رسیده است که عمدتا در زمینه جذب نیرو، ساخت و سازهای غیرمجاز و تهاتر بوده است.


  ابوالفتح ابولهادی اظهار کرد: سازمان بازرسی به عنوان بخش زیر مجموعه قوه قضائیه مسؤولیت سنگین نظارت و بررسی و ارزیابی عملکرد ادارات و دستگاه‌ها را بر عهده دارد و همواره تلاش کرده‌ایم تا با ایجاد یک فضای مناسب و همدلانه نسبت به این مهم اقدام کنیم.


 وی با بیان این که اگر چه هر کدام از دستگاه‌ها دارای حوزه نظارتی و بازرسی خاص خود هستند اما سازمان بازرسی در رأس فرآیند بازرسی و نظارت بر دستگاه‌ها قرار دارد، افزود: در سال 94 در مجموع 46 شکایت و از ابتدای امسال تاکنون نیز بیش از 60 شکایت از شهرداری بندرعباس به این سازمان واصل شده که بیشتر در زمینه واگذاری معابر، بکارگیری نیروها در شهرداری، شکل و شیوه جذب نیرو در شهرداری و سازمان‌های وابسته، ساخت‌ و سازهای غیرمجاز و تهاتر و ... است.


 مدیرکل بازرسی هرمزگان ادامه داد: برخی از شکایت‌ها با انگیزه شخصی صورت می‌گیرد که افراد به دلیل برخی مشکلات خود با شهرداری و یا مسؤولان شهرداری اقدام به طرح شکایت کرده و پس از بررسی‌های دقیق توسط کارشناسان این بخش، این قبیل مسائل مورد شناسایی قرار می‌گیرد. ابوالهادی از اعضای شورای شهر بندرعباس و مسؤولان شهرداری بندرعباس نیز خواست تا با دقت نظر در موضوعات و مسائل قانونی بخصوص در زمینه واگذاری پروژه‌ها، خرید کالاها و ملزومات و تجهیزات، تهاتر اجرای پروژه‌ها و جذب نیروها و ... قانون را در نظر بگیرند تا تضییع حقوقی از بیت‌المال صورت نگیرد.


 وی اضافه کرد: توجه دستگاه‌ها به موضوعات و مسائل نظارتی و دقت نظر آنان در مسائل اقتصادی موجب خواهد شد تا کارآیی آنان در خدمت به مردم نیز افزایش یابد.


شهردار بندرعباس:


از سال 93 بسیاری از مشکلات اصلاح‌شده و درروند قانونی قرار گرفت


عباس امینی زاده شهردار بندرعباس در این جلسه خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها حدود 200 وظیفه اختصاصی دارند و هرکدام چهارچوب خاص خودش را دارد هرچه حجم کار بیشتر باشد و موضوعات و حواشی بیشتری دارد.


امینی زاده افزود: از سال 93 بسیاری از مشکلات اصلاح‌شده و درروند قانونی قرار گرفت البته در این سال‌های اخیر نیز مشکلاتی به وجود آمده که با تذکر و راهنمایی دوستان برطرف شد البته باید توجه داشت که وجود سیستم نظارتی  یکی از ارکان مهم و اساسی هر نوع مدیریتی است که می‌تواند از خطاها جلوگیری کند.


 


 

  • گروه خبری : عمومی
  • کد خبر : 1276
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید